Birthday Blooms






































De stempelset Birthday Bloom zit al een tijdje in het assortiment stempels van Stampin Up. Niet zo gek, want het blijft een super mooi stempel. Vandaag ben ik aan de slag gegaan met Copper Embossing poeder. De basis is een stuk Water Color papier van 10 x 15 cm. Daar heb ik met Versafine kleurloze inkt 2 maal de bloem afgedrukt, Copper embossing poeder erover gestrooid en met de heatgun het poeder laten smelten. Tip: gebruik vooraf de Embossing Buddy om alle vettigheid te verwijderen. Zo krijg je een prachtige strakke afdruk met Versafine.






































Vervolgens heb ik de bloem nogmaals op een apart stuk papier af gedrukt, ook weer gembossed op dezelfde wijze. Daarna heb ik de bloem ingekleurd met Tempting Turqoise  en Pear Pizzas voor de blaadjes. Ik heb de Aquapainter gebruikt zodat je een mooi aquarel effect krijgt. De bloem heb ik daarna uitgeknipt en geplakt op een circel, uitgestanst met de Stitched Framelits, en 2 lintjes toegevoegd ter decoratie. Om de bloemen op de achtergrond kaart heen heb ik ook op speelse wijze de aquapainter met Tempting Turqoise gebruikt. De bloemen zelf heb ik hier niet ingekleurd.

Ik heb een strookje Vellum gelegd over de kaart en aan de achterkant vastgezet. Dit alles heb ik op een basis kaart geplakt ook in de kleur Tempting Turqoise. Zo matched alles weer perfect bij elkaar. Ik hoop dat deze kaart weer inspiratie mag geven. De gebruikte materialen staan onder deze post en zijn verkrijgbaar in mijn online winkel of te bestellen via een emailtje: Melinda.creatief@ziggo.nl Ik zou het heel leuk vinden als jullie een reactie achterlaten op mijn blog!

Lieve groet,

Melinda

Product List


Reacties

Populaire posts