Stamping jewelry with Stampin'Up!

Afgelopen zaterdag een volle maar oh zo gezellig bak bij mij thuis. We hebben hard gewerkt, dit keer eens iets heel anders; sieraden maken van klei en hiervoor de stempels van SU gebruikt. Een heel simpele techniek maar met een mooi en apart resultaat. Ik heb hiervoor de zelfdrogende klei gebruikt van de Action. Je rolt de klei uit tot een dikte van 0,5 cm. Daarna druk je een stempel van jouw keuze in de klei. Hierna kun je met een mal een vorm uitsnijden. Je kunt hier voor fimo klei vormpjes gebruiken of cookie cutters.

Je kunt met een sate prikker een gaatje maken om daar later een koordje door te rijgen. Nu laat je de klei drogen, dit kan aan de lucht maar ook in de oven op een lage stand, max 100 graden C. Draai de hanger ondertussen om, zodat ook de achterkant goed droogt. Daarna kun je de hanger kleuren. Dit kan met bijv. de refillers van SU. Als finishing touch werk ik graag met pearlscent.

 

Nadat we met de hangers klaar waren zijn we begonnen aan het decoreren van een simpel kraft schrift.




Hiervoor hebben we met een aquareltechniek gewerkt. De stempelset Watercolour Wings in combinatie met Butterfly Basics is hier perfect voor! Deze techniek werkt het beste op aquarelpapier. Het is een kwestie van experimenteren en leren hoe water reageert op inkt en je papier. Ik stempel eerst mijn kaart en vul daarna met een natte kwast de lege plekken in met water. Je kunt je stempel ook nat spuiten met de Spritzer, niet te veel water 'spritzen' op een afstand van ongeveer 10 cm.
 
Hierna neem ik met mijn kwastje wat inkt van de inktpad (of gebruik de refillers) en verdun de kleur door nog wat water toe te voegen. Dit zet ik neer op het natte papier en de kleur vervaagt vanzelf. Raak hier en daar met je kwastje de stempel afdruk aan en je zult zien dat de afbeelding gaat uitlopen. Dit geeft het aquarel effect. De eerste paar keer ben je misschien niet zo tevreden over het resultaat maar blijf oefenen en je zult zien dat het steeds beter gaat.

 Dit was mijn inspiratie blog voor vandaag. Mochten jullie vragen hebben over de technieken of stempelsets van Stampin Up! aarzel niet contact met mij op te nemen!
 
Liefs,

 
Deze kleuren en sets heb ik gebruikt:

Reacties

Populaire posts